HOOFDREDACTIE
Imke Walenberg (founder/editor-in-chief)
Na een snelle start als model, koos Imke op 18-jarige leeftijd toch voor het studentenleven. Haar interesse voor mode was echter daardoor wel aangewakkerd. Tijdens haar studie Middeleeuwse Literatuur aan de Universiteit Utrecht bleef ze dan ook actief bezig op dit gebied. Om haar studie en voorliefde voor fashion nog beter te kunnen combineren, volbracht ze een deel van haar Bachelor in modestad Milaan. Zo publiceerde ze voor een Amerikaans mode website wekelijks modenieuws en werd ze gevraagd ‘street fashion’ te fotograferen voor o.a. Cosmopolitan Hong Kong.
Na het behalen van haar Master ging Imke aan de slag bij achtereenvolgens een pr- en crossmediaal bureau om uiteindelijk toch de keuze voor haar eigen bedrijf. Ze richtte onder meer Stijlmeisje en het recent gelanceerde platform Woestijnbloesem. Daarnaast is ze sinds 2019 verbonden aan de hogeschool TIO, waar ze les geeft in ondernemen en digitale marketing. Ook is ze een ervaren spreker op het gebied van (online) entrepreneurship. Daarnaast startte ze in 2009 Daily Cappuccino, waar ze als editor-in-chief in charge is van het dagelijkse, redactionele reilen en zeilen. Volg Imke ook op Twitter, Instagram, Pinterest en/of Facebook
REDACTIE
Petrick de Koning
Petrick de Koning is initiatiefnemer van DeKoningschrijft. Als hij niet met content bezig is, geniet hij het liefst van design dat uitblinkt in eenvoud. Bij voorkeur duurzaam en gemaakt van natuurlijke materialen. Volg Petrick ook op Twitter (@petdekoning) of op Pinterest.
Jill Buitenhuis
Jill komt uit Ede en studeerde Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Uit eten gaan met haar vriend, Netflixen, reizen en leuke dingen doen met vriendinnen zijn haar favo ’things to do’. Al van kleins af aan droomt ze van een eigen tijdschrift maken of een reisprogramma presenteren. Wie weet wat de toekomst haar zal brengen!
Emma Krone
Emma komt uit Amsterdam, werkt op de webredactie van de Volkskrant, en studeert filosofie en cultuur – waar ze ook graag over schrijft. Maar over nog veel meer onderwerpen tikt zij met enthousiasme stukjes. In haar vrije tijd is ze het liefst op reis, aan het schilderen, uitgebreid aan het koken óf net zo uitgebreid buiten de deur aan het eten.
Sheima Josodimedjo
In het tweede jaar van de opleiding Communicatie begon Sheima haar stage bij Daily Cappuccino. Hier ontdekte ze welk redactioneel werk haar gelukkig maakt: Sheima heeft grote passie voor cultuur en eten. Daar schrijft ze dan ook graag over in haar artikelen. Tegelijkertijd werkt ze in de arbeidscommunicatiebranche als content marketeer, gericht op social media, storytelling en community marketing.
Bette de Koning
Bette is studente International and European Law in Den Haag. Als ze niet blokt, zit of staat ze op het paard. De rest van haar tijd is ze ook sportief, s’winters op de lange latten en zomers op de plank. Dit zo mogelijk over de hele wereld. Je vindt haar op Instagram op (bettedekoning).
Dirje van Laar
Al van kleins af aan heeft Dirje een voorliefde voor creativiteit en hotels. Niet gek dat ze na haar studie aan de Hotelschool Maastricht en master in Barcelona zich verder ontwikkelt in het marketingvak en haar Nima-Marketingcommunicatie behaald. Haar kennis kan ze kwijt bij verschillende internationale hotels in het luxe segment (Conservatorium hotel en Mövenpick hotel). Daarnaast is Dirje een echte foodie, liefhebber van lifestyle producten en gaat geen hotspot ongemerkt aan haar voorbij.
Naomi Louwerens
Naomi is een echte reis addict, fotografie fanaat, hoeden liefhebber, en mode-/ lifestyle lover uit Den Haag. Na bijna 20 jaar in de mode en marketing, startte ze in 2015 haar eigen reis- en lifestyle website: AuthenticChicLifestyle.com. Op social media is zij actief op haar Instagram account @AuthenticChica (meer dan 65.000 volgers!). Daarnaast is ze sinds vorig jaar werkzaam als freelance online marketing en social media consultant via haar eigen bedrijf: Authentic Chic Travel and Lifestyle – PR & Marketing. Volg Naomi ook op Facebook, Pinterest, LinkedIn, Bloglovin en Stumbleupon of op haar eigen website.
Erik van de Nadort
Erik van de Nadort is een communicatie-enthousiasteling en content entrepreneur. Hij is managing partner bij ItsaRep, een bedrijf dat gericht is op reputatiemanagement. Erik heeft een brede interesse, en wordt extra enthousiast van praktisch design, wearable fashion met een scherp randje, slimme technologie en opvallende koffie- en foodtrends. Tevens is hij organisator en host van TEDxGorinchem en initiatiefnemer van TestHut, een online platform voor allerhande producttesten. Erik is online ook te vinden op Twitter, Instagram en Pinterest.
Odiel Mennink
Van 2011 tot 2012 heeft ze voor Telegraaf/Autovisie.nl columns geschreven over haar ervaringen met auto’s en richtte ze FemmeFrontaal.nl op. Een website voor de vrouwelijke kijk op auto’s met rij-impressies, columns en auto/lifestyle nieuws. De droomauto van Odiel is een Mercedes- AMG GTS. Ze rijdt echter in een nieuwe Mazda MX-5. Verwacht geen gedetailleerde technische verhalen maar rij-belevingen met een knipoog én vrouwelijke touch. Twitter: @FemmeFrontaal.
Wanda Bregman
Blogger, copywriter, lifestyle/travelredacteur, content- en SEO-nerd en mayor sport addict. Wanda richtte haar tekstbureau ‘de Tekstkamer’ op in 2008. Als voormalig culinair- en autoredacteur voor diverse Rotterdamse magazines, is ze verslaafd aan zowel snelheid als finesse. Naast de opleidingen journalistiek en filosofie, zijn haar sportopleidingen internationaal gericht als sport instructor, nutrition coaching en lifestyle & weight management.
Jorn Rohde
Jorn is sinds zijn studie politicologie in Amsterdam beland en wil daar niet meer weg. Hij is een echte allround content-man; begon als tv-maker bij BNN University, stroomde daarna door als redacteur bij “Spuiten en Slikken” en werkt tegenwoordig als projectleider bij RTL Concepts. Daarnaast is hij ook één van de presentatoren van het programma Galileo bij RTL5. Voor Daily Cappuccino gaat hij schrijven over zaken die hij dope vindt. Volg ‘m ook op Instagram!
2 comments
Hele frisse kijk en interessante personen. Ik zou weleens een speciaal kopje koffie met jullie willen drinken.