HOOFDREDACTIE
Imke Walenberg (founder/editor-in-chief)
Daily Cappuccino werd opgericht in 2009 door Imke Walenberg (1985). Naast editor-in-chief van Daily Cappuccino is Imke ook hoofdredacteur van Marketingfacts en MarketingTribune. Tevens is ze model/actrice en o.a. founder van initiatieven als De Podcastclub. Daarnaast gaf ze les aan de hogeschool TIO (ondernemerschap, E-commerce en Digitale Marketing) en is ze als content entrepreneur veelgevraagd voor adviestrajecten, workshops en lezingen. Haar motto? “Always be curious”. Volg Imke op instagram via @ImkeWalenberg
REDACTIE
Petrick de Koning
Petrick de Koning is initiatiefnemer van DeKoningschrijft. Als hij niet met content bezig is, geniet hij het liefst van design dat uitblinkt in eenvoud. Bij voorkeur duurzaam en gemaakt van natuurlijke materialen. Volg Petrick ook op Twitter (@petdekoning) of op Pinterest.
Sjaak Hoogkamer
Sjaak Hoogkamer is een doorgewinterde journalist en hoofdredacteur. Hij staat bekend om zijn scherpe pen, lichte ironie en zijn vermogen om trends te doorgronden voordat ze mainstream worden. Schrijft bij voorkeur over reizen, boeken, films, gadgets, geschiedenis, musea, sport en auto’s. Is een sportfanaat met een voorliefde voor racefietsen, boksen, hardlopen, zeilen en schaatsen.
Jill Buitenhuis
Jill komt uit Ede en studeerde Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Uit eten gaan met haar vriend, Netflixen, reizen en leuke dingen doen met vriendinnen zijn haar favo ’things to do’. Al van kleins af aan droomt ze van een eigen tijdschrift maken of een reisprogramma presenteren. Wie weet wat de toekomst haar zal brengen!
Emma Krone
Emma komt uit Amsterdam, werkt op de webredactie van de Volkskrant, en studeert filosofie en cultuur – waar ze ook graag over schrijft. Maar over nog veel meer onderwerpen tikt zij met enthousiasme stukjes. In haar vrije tijd is ze het liefst op reis, aan het schilderen, uitgebreid aan het koken óf net zo uitgebreid buiten de deur aan het eten.
Sheima Josodimedjo
In het tweede jaar van de opleiding Communicatie begon Sheima haar stage bij Daily Cappuccino. Hier ontdekte ze welk redactioneel werk haar gelukkig maakt: Sheima heeft grote passie voor cultuur en eten. Daar schrijft ze dan ook graag over in haar artikelen. Tegelijkertijd werkt ze in de arbeidscommunicatiebranche als content marketeer, gericht op social media, storytelling en community marketing.
Erik van de Nadort
Erik van de Nadort is een communicatie-enthousiasteling en content entrepreneur. Hij is managing partner bij ItsaRep, een bedrijf dat gericht is op reputatiemanagement. Erik heeft een brede interesse, en wordt extra enthousiast van praktisch design, wearable fashion met een scherp randje, slimme technologie en opvallende koffie- en foodtrends. Tevens is hij organisator en host van TEDxGorinchem en initiatiefnemer van TestHut, een online platform voor allerhande producttesten. Erik is online ook te vinden op Twitter, Instagram en Pinterest.
Odiel Mennink
Van 2011 tot 2012 heeft ze voor Telegraaf/Autovisie.nl columns geschreven over haar ervaringen met auto’s en richtte ze FemmeFrontaal.nl op. Een website voor de vrouwelijke kijk op auto’s met rij-impressies, columns en auto/lifestyle nieuws. De droomauto van Odiel is een Mercedes- AMG GTS. Ze rijdt echter in een nieuwe Mazda MX-5. Verwacht geen gedetailleerde technische verhalen maar rij-belevingen met een knipoog én vrouwelijke touch. Twitter: @FemmeFrontaal.
Jorn Rohde
Jorn is sinds zijn studie politicologie in Amsterdam beland en wil daar niet meer weg. Hij is een echte allround content-man; begon als tv-maker bij BNN University, stroomde daarna door als redacteur bij “Spuiten en Slikken” en werkt tegenwoordig als projectleider bij RTL Concepts. Daarnaast is hij ook één van de presentatoren van het programma Galileo bij RTL5. Voor Daily Cappuccino gaat hij schrijven over zaken die hij dope vindt. Volg ‘m ook op Instagram!
2 comments
Hele frisse kijk en interessante personen. Ik zou weleens een speciaal kopje koffie met jullie willen drinken.