Van kringverjaardag tot hagelslag op je brood: op dit event staan Nederlandse gewoontes centraal 

by Redactie

Nederlandser krijg je het bijna niet; een verjaardag op een zondag van een oom of tante waarbij de hele familie in een kring in de woonkamer zit. Deze welbekende kringverjaardag is pure nostalgie en tegelijkertijd nog heel eigentijds. En zo zijn er nog veel meer Nederlandse gewoontes die we – soms met een beetje schaamte – toch koesteren. Om deze gewoontes te vieren, is artiest en tevens hobbykok Vjèze Fur een samenwerking aangegaan met Blue Band. Tijdens een eenmalige live presentatie (op 12 april) nemen de twee de Nederlandse gewoontes onder de loep.

Op het event staan Nederlandse habits centraal die oh zo normaal voor ons zijn. Dus bovengenoemde kringverjaardag, een verjaardagskalender op de wc of een bammetje met hagelslag en boter bijvoorbeeld. Deze, en andere Nederlandse gewoontes neemt Vjèze Fur in zijn show op iconische wijze onder de loep.

Roombeter

Het live-event is onderdeel van de lancering van de Blue Band Roombeter -campagne.  Een campagne waarin het merk consumenten met een knipoog laat nadenken over onze gewoontes o.a. het gebruik van zuivelboter. Blue Band Roombeter is een 100% plantaardig alternatief voor boter, gemaakt van 6 natuurlijke ingrediënten en met minstens 75%* minder klimaatimpact. Uit onderzoek* kwam namelijk naar voren dat mensen een plantaardig dieet zien als middel om hun klimaatimpact te verminderen (56%). Meer dan de helft (55%) van alle respondenten verwacht dat meer mensen de komende 5 jaar zullen kiezen voor een plantaardig dieet. 

Zo ook Vjèze Fur: “In mijn keuken smeren we de boterhammen van de kinderen ermee en bakken we er aardappels in! De campagne laat je op een andere manier nadenken over zuivel.”

Lees ook:  Must visit: Nederlanders in Parijs in het Van Gogh Museum

Van kringverjaardag tot hagelslag op je brood: op dit event staan Nederlandse gewoontes centraal 

Kans maken op een plekje!

De presentatie wordt gegeven tijdens het Blue Band event dat op 12 april in Amsterdam zal plaatsvinden. Lijkt het je leuk het event bij te wonen? Je kan kans maken op een plekje op de gastenlijst door je gegevens achter te laten via deze link.

* Onderzoek uitgevoerd door OnePoll, in opdracht van Upfield voor Blue Band, in januari 2024. De steekproef omvatte 2.000 Nederlandse volwassenen.

Foto header via iStock, credits: VvoeVale

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy