Review Opel Grandland GSe: een SUV boordevol ruimte én pit

by Petrick de Koning

De Opel Grandland staat bekend als een ruime auto waarmee je met meerdere mensen lekker comfortabel op pad kan. Hij valt onder het SUV-segment, maar dan wel een met het karakter van een gezinsauto. De nieuwe GSe versie (Grand Sport electric) voegt daar nu ook een vleugje sportiviteit aan toe. Een weekend weg naar België is de ideale gelegenheid voor een test.

Review Opel Grandland GSe: een SUV boordevol ruimte én pit

De Grandland GSe is bepaald geen standaarduitvoering. De two-tone kleurstelling met een zwarte motorkap en dito zijspiegels – en de 19” wielen – zorgen voor een stoere look. Ook het sportieve front werkt mee aan die uitstraling. Het echte geweld zit echter onder de motorkap. De combinatie van twee elektromotoren en een 1.6 turbo benzinemotor zorgen voor vermogen van maar liefst 300 pk, verdeeld over de vier wielen. Het is een plug-in hybride die officieel elektrisch dik 60 km rijdt. In de praktijk is dat altijd iets minder. Toch kun je veel dagelijks verkeer in de buurt dus op stroom rijden. En omdat je twee krachtbronnen hebt, gaat dat in ieder geval lekker vlot. 

Review Opel Grandland GSe: een SUV boordevol ruimte én pit Review Opel Grandland GSe: een SUV boordevol ruimte én pit

Soepel en comfortabel de bochten door

Het ‘Sports’ karakter van deze Opel blijkt verder uit de prima rijeigenschappen. De Grandland GSe ligt lekker op de weg en stuurt heel direct. De combinatie van het gewicht, strakke vering en goede demping maakt dat je soepel en comfortabel door de bochten glijdt. De automatische versnellingsbak brengt het vermogen soepel over, waardoor je in no-time op snelheid bent. Eenmaal op de gewenste snelheid kun je heerlijk cruisen, wat heel prettig is als je veel kilometers wilt afleggen. Als je zin hebt om wat speelser te rijden, schakel je over op manueel en ga je lekker zelf ‘flipperen’.

Lees ook:  Het Gouden Festivalbandje

Ideaal voor een vakantie of weekendtrip

Bij een GSe hoort natuurlijk een sportief interieur. De stoelen passen daar goed bij. Je stelt ze eenvoudig in voor perfecte ondersteuning van je rug, billen en zijkant. Je zit niet trouwens niet alleen voorin riant. Ook achterin heb je alle ruimte. Met mijn 1.90m kan ik mijn benen en mijn hoofd heel goed kwijt. Dit maakt dit model ideaal voor een weekendtrip of vakantie met je gezin of vriendenclub. In mijn geval was de kofferbak bezet door de hondenmand. Maar een inhoud van 390 liter biedt voldoende bagageruimte voor koffers of weekendtassen. Zelfs je ski’s kunnen mee.

Interieur
Hond in de kofferbak

Het instrumentarium zorgt dat je heel ontspannen kunt rijden in de Opel Grandland GSe, zowel in de stad als op de snelweg. De cockpit is logisch ingedeeld met digitale schermen die je alles laten zien wat nodig is. Het touchscreen werkt intuïtief en als je je eigen navigatie wilt gebruiken, helpen Apple Carplay en Android Auto je op weg. Zelf vind ik het wel praktisch dat er ook nog gewoon ‘old school’ knoppen zijn. Om maximaal te genieten van 300 pk vermogen, wil ik namelijk zo min mogelijk afleiding. 

De vanaf prijs van de Opel Grandland GSe is 55.099 euro.

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy