Opel Astra Electric, een schone elektrische topervaring

by Petrick de Koning

Opel doet niet geheimzinnig over haar elektrische ambities en de stroom nieuwe modellen met een elektromotor onderstreept dit. Met de komst van de Astra Electric kun je ook schoon rijden in dit succesnummer van Opel. Tijd om zelf te ervaren hoe dat nou rijdt.

Het licht futuristische uiterlijk van deze Astra Electric is toch heel herkenbaar. Het lijnenspel is lekker strak en de designafdeling heeft praktische zaken in een fraai design gegoten. Er is op elk detail gelet, van een frisse neus tot een pronte achterkant. Verder viel mij de plooi in het midden van de motorkap op. Als je over je stuur door de vooruit kijkt, heb je een lekker sportief uitzicht.

Opel Astra Electric, een schone elektrische topervaring

Lekker compact

Hoewel de Astra van huis uit een compacte auto is, zie je dat niet terug in de laadruimte en op de achterbank. Door de batterijen is de kofferruimte iets kleiner, maar met dik 250 liter kun je toch heel goed uit de voeten. Achterin is voldoende ruimte voor twee volwassen, maar als je boven de 1.85 bent, moet je je benen wel een beetje langs de voorstoelen manoeuvreren.

Uitgebalanceerd interieur

Voorin vind je ook een uitgebalanceerd geheel. De cockpit bestaat uit een digitale display die gekoppeld is aan een scherm in de middenconsole. Dat oogt heel natuurlijk en de schermen werken heel direct en intuïtief. Met een paar swipes kom je eenvoudig waar je wilt zijn. Praktisch ook dat je op je stuur en onder het scherm fysieke knoppen hebt. Het is prettig en veilig als je je weg in de auto soepel kunt vinden. Dan hoef je je ogen niet van de weg te halen.

Lees ook:  Getest: de Citroën C3, het kleurrijke zusje van de C4 Cactus

Interieur

Prima wegligging

Zitten in de Astra Electric is overigens een feest. De stoelen zijn supercomfortabel en tot op de kleinste details instelbaar. Je zit dus echt als een vorst. In combinatie met de soepele vering is het rijcomfort prima. Het helpt wel dat dit model met zo’n 1.700 kg iets lichter is dan vergelijkbare elektrische modellen. Dit heeft een positief effect op de wegligging, zowel op rechte einden als in de bochten.

Sportief of zuinig(er)?

De aandrijving is ruim voldoende om comfortabel te rijden. Het is een keuze of je gaat voor sportief of zuinig. Wil je genieten van 156 pk in de Sportmodus of kies je voor een respectabele 136 paardenkrachten in ‘Normal’. Als je kiest voor zo ver mogelijk helpt de Ecostand die nog steeds 108 pk levert. Volgens het boekje (WLTP) is het bereik dik 415 km. In de praktijk is dat dan natuurlijk iets minder, maar als je niet te gek doet tik je de 400 km  toch echt wel aan.

Laden

Die kilometers rijd je dan echt heel soepel. De automatische versnelling zorgt dat de krachten naadloos worden omgezet in de gewenste snelheid. Wat dat betreft is elektrisch rijden met directe overbrenging een topervaring. Dat doet de Astra Electric dus goed!

De Opel Astra Electric is vanaf 39.999 euro beschikbaar.

Opel Astra Electric, een schone elektrische topervaring

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy