Voeg deze 3 essentials toe aan je herfstroutine om je goed te blijven voelen 

by Jill Buitenhuis

De herfst is al eventjes bezig, en dat merken we allemaal. Je hoort steeds meer mensen om je heen snotteren en sommige mensen voelen zich ook sneller somber door de kou en het donker. We hebben een aantal essentials voor je, die je toe kunt voegen aan je herfstroutine om je goed te blijven voelen. Hopelijk helpen deze tips je om meer tijd te besteden aan wat voor jou belangrijk is: je (mentale) gezondheid.

Focus

De herfst is het seizoen waarin we allemaal weer meer naar binnen keren en het tijd is om meer tijd te besteden aan jezelf. Een goed moment om even terug te blikken op het afgelopen jaar. Welke doelen heb je gesteld en hoe gaat het met die doelen? Breng je focus terug naar je doelen en focus je op wat jou blij maakt. Help jezelf ook om meer gefocust te blijven op je doelen. Maak bijvoorbeeld een moodboard waarin je je doelen visueel maakt, en zet deze foto op de achtergrond van je telefoon. Steeds wanneer je naar je telefoon kijkt word je weer aan je doelen herinnert. Heb je juist als doel om minder schermtijd te hebben? Plan een vrije avond voor jezelf, haal alle oude tijdschriften uit de kast, koop een groot vel en ga ouderwets knippen en plakken. Iedere dag wanneer je wakker wordt neem je een moment om naar je doelen te kijken. Zo breng je je focus steeds weer terug naar wat er voor jou toe doet. Je zult ook ervaren dat je gedurende de dag meer energie ervaart als je bezig bent met je ontwikkeling en het nastreven van je doelen.

Lees ook:  7 x natuur in Nederland waar je jezelf helemaal kan opladen

Me-time in de frisse lucht

Een van de dingen die er in dit seizoen sneller bij inschiet is buiten zijn. Omdat het vroeger donker wordt en het vaker regent, is het soms makkelijker om juist lekker cosy binnen te blijven. Maar de gouden tip, plan echt een moment in op de dag waarop je verplicht naar buiten gaat. Bij voorkeur sowieso in de ochtend. Helemaal als je thuiswerkt, begin de dag buiten. Zo krijg je toch vitamine D binnen, ook al zie je de zon niet. Je lichaam is je de gehele herfst en winter dankbaar als je minstens een uur per dag buiten bent. Maak het extra leuk door naar een leuke podcast te luisteren, of ga juist voor een luisterboek. Tijdens een wandeling heb je eindelijk de tijd om dat ene boek te lezen luisteren waar je al zo lang probeert tijd voor vrij te maken. Een win-win dus! Probeer ook eens een andere route uit, sla net dat andere straatje in of ga juist naar een andere plek in het land om je te laten verrassen.

Take a break

Ons lichaam is weer aan het wennen aan een nieuw seizoen, waardoor we extra lief mogen zijn voor onszelf. In ieder seizoen vraagt ons lichaam namelijk weer om iets anders. De herfst staat vooral in het teken van loslaten, op de pauzeknop drukken, het aanvullen van vitamines, in stilte zijn en jezelf warmte geven. Neem iedere dag een moment waarop je extra lief bent voor jezelf. Voeg dit toe aan je herfstroutine, en je zult merken dat je meer rust ervaart, en je daardoor goed blijft voelen. Denk bijvoorbeeld aan het boeken van een fijne massage, net even wat vaker naar rustige muziek luisteren om je gedachtes te laten kalmeren, meer tijd te besteden aan selfcare door een fijn maskertje, een gezonde maaltijd of een lesje yoga.

Lees ook:  4 tips om meer geld over te houden voor je vakantie

Foto header via iStock, credits: Taras Grebinets

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy