In business: de perfecte voorbereiding voor het bijwonen van een beurs

by Redactie

Beurzen zijn essentieel als je als bedrijf meer klanten wilt aantrekken. Het is dan ook de sleutel tot zakelijk succes. Het maakt niet uit of je onderneming nog maar net of al heel lang bestaat, het is goed om af en toe een beurs bij te wonen die aansluit op je vakgebied. Als je eenmaal een evenement hebt bijgewoond zul je merken dat het erg positieve resultaten kan opleveren voor je bedrijf. In deze blog delen we hier meer over.

Waarom naar een beurs?

Voor iedere sector is er wel een beurs te vinden. Naast dat het natuurlijk een evenement is waar je je diensten en producten kunt promoten, zitten er nog veel meer voordelen aan. Je kunt namelijk veel meer merkbekendheid creëren. Je kunt je merk namelijk in het echt promoten, in plaats van online. Potentiële klanten en relaties zien op deze manier wie er achter het bedrijf zitten. Ook straal je in het echt je bedrijfsvisie nog beter uit en kun je anderen nog beter overtuigen van jouw producten of diensten. Op een beurs kun je direct in contact komen met mensen die belangrijk kunnen zijn voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan potentiële klanten of zakenpartners. Bovendien leer je alles over de nieuwste ontwikkelingen binnen de zakelijke wereld en deze kennis kun je ook weer toepassen binnen jouw bedrijf.

Merkbekendheid creëren

Eén van de voornaamste redenen voor het bijwonen van een beurs, is het vermogen om je merkbekendheid te vergroten. Social media is natuurlijk ook een krachtig middel om je merk te versterken, maar een beurs biedt een unieke gelegenheid om je merk op een andere manier te promoten. Naast dat bezoekers je producten in het echt kunnen zien en alles te weten komen over je diensten, zien ze ook de mensen achter je bedrijf. Dit maakt het erg persoonlijk en hierdoor kunnen ze ook meer te weten komen over jouw merk. Daarbij kun je je bedrijfsvisie op een tastbare manier overbrengen. Neem bijvoorbeeld genoeg promotiemateriaal mee, zoals polsbandjes met logo, die je kunt uitdelen en zelf kunt gebruiken tijdens de beurs. Zo promoot je je merk op een gemakkelijke maar effectieve manier. Ze zullen je merk namelijk nog beter onthouden door de unieke manier van promotie en marketing. Als je wilt opvallen op zo’n beurs, is het belangrijk om je hier goed op voor te bereiden. Bedenk manieren waarop je mensen en potentiële klanten naar je stand kunt trekken. Hang decoratie op, of zet een bord neer met een opvallende kreet die jouw bedrijf omschrijft. Zorg ervoor dat mensen nieuwsgierig worden naar jouw merk en hier meer over willen weten. 

Lees ook:  3 x tips om het nieuwe jaar financieel gezond te starten

Netwerken en relaties opbouwen

Een ander groot voordeel aan het bijwonen van een beurs, is het netwerk dat je opbouwt. Deel pennen of andere handige bedrukte items uit van Maxilia aan mensen en bedrijven die handig kunnen zijn voor in jouw netwerk. Er staan natuurlijk allemaal merken en bedrijven die in dezelfde sector zitten als jij. Misschien kun je wel wat informatie van deze bedrijven opdoen, maar ook kan het zijn dat er interessante bedrijven tussen zitten om een samenwerking mee te doen. Het hoeven dan ook helemaal geen concurrenten te zijn. Als je het op een slimme manier aanpakt krijg je namelijk een groot netwerk waar je later misschien wel op terug kunt vallen. Op deze manier kun je makkelijk in contact komen en blijven met potentiële klanten, partners en leveranciers. 

Foto header via iStock,  credits: jotily

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy