Een samenwerking die je niet gelijk zag aankomen; want McDonald’s en Crocs slaan de handen (of voeten) ineen voor een heuse clogs-samenwerking. Vanaf 14 november lanceren de twee merken een limited collection Crocs, sokken en Jibbitz geïnspireerd op de McDonald’s Land Characters. De collectie is verkrijgbaar in 35 landen en bevat:
- 4 paar McDonald’s x Crocs-clogs in iconische kleuren
- 3 paar McDonald’s Land Character-socks
- McDonald’s merk-Jibbitz van iconische menu-items
Een slimme zet. Want allebei de merken hebben een sterke aantrekkingskracht op Gen Z vanwege hun one-of-a-kind kenmerken.
Gen Z
Gen Z waardeert de diversiteit van keuzes en de nadruk op maatschappelijk verantwoord ondernemen van McDonald’s. Denk aan bijvoorbeeld de vermindering van verpakkingsmateriaal en de verduurzaming van het menu. Crocs, aan de andere kant, heeft de modewereld op zijn kop gezet met comfortabele en onderscheidende schoenen. Waar de meningen overigens wel altijd verdeeld over zijn… Desalniettemin heeft hun vermogen om individualiteit en comfort te omarmen hen tot een populair merk gemaakt bij jongeren.
Ronald McDonald House Charities
McDonald’s doneert een deel van de opbrengst van de samenwerking aan de wereldwijde Ronald McDonald House Charities. Alle royalties van de eerste samenwerking worden gedoneerd aan RMHC wereldwijd. Ook zal Crocs schoenen doneren, zowel in volwassenen- als in kindermaten.