Als er één ding is waar wij altijd blij van worden dat is dat een samenwerking waarin kunst een grote rol speelt. Gedurende de maand september nemen lokale kunstenaars de Hoxton hotels in de Europese steden Amsterdam, Barcelona, Londen, Parijs en Rome over. En wel voor een bijzondere, en heerlijk nazomerse, samenwerking tussen Bombay Sapphire en The Hoxton: Saw This Made This. Wat je kan verwachten? Lobbies, ramen en daken die omgetoverd zijn tot kunstwerken en waar iedereen zich onder het genot van speciaal ontworpen gin cocktails door kan laten inspireren. En de cocktails zijn zo samengesteld dat ze eveneens geïnspireerd zijn op de stad waar het Hoxton hotel staat.
Kunstenares Frederique Matti
In onze eigen hoofdstad Amsterdam wordt het Hoxton Hotel onder handen genomen door de Nederlandse kunstenares Frederique Matti. Haar inspiratie komt tot uitdrukking door kleine belangrijke en onbelangrijke momenten van het alledaagse leven. Zo gebruikt ze dikke lagen verf om de gezelligheid van een typisch bruisend Amsterdams feest weer te geven. Haar tastbare, kleurrijke patronen zijn onder andere te zien op een glazen wand vlakbij de ingang van het hotel. Het Amsterdamse barpersoneel ontwikkelde daarbij de Spirit of Resilience: een frisse cocktail die de Nederlandse (wind)molens symboliseert. Gemixt met Bombay Sapphire, dragonjenever, Green Chartreuse, appelsiroop en limoensap en gegarneerd met een bananenblad om de wieken van de molens weer te geven.
Saw This Made This
Bombay Sapphire en The Hoxton sloegen de handen ineen om het publiek te tonen hoe inspirerend de wereld en stad om ons heen kan zijn. Gemene deler van beide brands is dat ze graag lokale, creatieve initiatieven ondersteunen. Of het nu gaat om de lokale cuisine, creatievelingen of andere concepten. Met de Saw This Made This campagne worden opkomende kunstenaars in de schijnwerpers gezet op vijf verschillende Europese locaties. Met allemaal pieces of art die als doel hebben om (hotel)gasten creatief te inspireren: ‘the world is your gallery’.
Schoonheid in kleine dingen ontdekken
De bekend filmregisseur Baz Luhrmann (Romeo & Juliet, The Great Gatsby) is als Creative Director onderdeel van deze Saw This Made This campagne. Met als doel om mensen creatief te motiveren en om schoonheid in de dingen om hen heen te ontdekken. Zo ook de lokale kunstenaars, die zijn ingezet voor het project – they saw… the city, they made… art. We like! Benieuwd geworden? Vandaag (8 september) opent de expositie en nog tot en met 30 september kan je het komen bekijken in The Hoxton Amsterdam.