Review Opel Astra Plug-In Hybrid: een compacte auto die opvallend strak rijdt

Review Opel Astra Plug-In Hybrid: een compacte auto die opvallend strak rijdt

De bekende en geliefde Opel ‘Kadett’ is veranderd in de ‘Astra’. Het is de eerste compacte plug-in hybride van Opel die afkomstig is uit Duitsland. Wat valt er te verwachten van deze nieuwkomer in autoland? Is de klassieker nog te herkennen in hybride vorm? Wij testen de Opel Astra Plug-In Hybrid uit.

Imke voor Opel Astra
Imke ready to hit the road :-)

Specificaties

De krachtbron, een 1.6 Turbo-benzinemotor met een vermogen van 150 pk overstijgt de verwachtingen en maakt de rijervaring nog dynamischer. De hybride aandrijving wordt gevoed door een batterijpakket met een capaciteit van 12,4 kWh. Zeker in de hybride modus is dat te merken: de auto rijdt lekker stabiel door. De 8-traps automaat reageert snel en accuraat waardoor je zowel op grote afstanden als bij korte ritten soepeltjes over de weg rijdt. Efficiëntie staat volgens Opel voorop, en daar zijn we het eigenlijk roerend mee eens. Fijn dat er aandacht wordt besteed aan de mogelijkheid om (waar mogelijk) 100% elektrisch te rijden. Dit is uiteraard prettiger voor het milieu, maar ook gemakkelijk voor de stedelijke bestuurder: het maakt milieuzones namelijk onbeperkt toegankelijk.

Koffie op auto
Twee essentials: koffie en een lekker rijdende auto

Design

De nieuwe Astra ziet er opvallend strak uit – de auto is laag, breed en compact waardoor het interieur keurig overkomt. Het design is opgeruimd zonder te veel poespas. De korte neus is een referentie aan de eerste Manta, en draagt bij aan het stevige uiterlijk van het model. Het breekt met de traditie van de grille: de Opel Astra heeft namelijk een gezichtsbepalende Vizor met high-tech camera’s en sensoren. Uiteraard zijn er ook veel mogelijkheden om de auto te personaliseren. Dit kan bijvoorbeeld met een stijlvol dak in wit of zwart of met lichtmetalen velgen. Maar de bestuurder kan er ook gewoonweg voor kiezen om het bescheiden te houden – de auto straalt vooral door zijn sobere indruk. Uiteindelijk is de wagen echt comfortabel – dank daarvoor de ergonomische stoelen – en volgt de Astra de maatvoering keurig. Dat maakt het model ook hartstikke praktisch. Er is ruim voldoende interieur- en bagageruimte aanwezig waardoor je gemakkelijk met het gezin langere afstanden kan afleggen zonder te hoeven proppen.

Lees ook:  Wat is cryotherapie – en waarom is het zo goed voor je huid?

Review Opel Astra Plug-In Hybrid: een compacte auto die opvallend strak rijdt Review Opel Astra Plug-In Hybrid: een compacte auto die opvallend strak rijdt

Technologie

Fijn zijn de nieuwe technologische verbeteringen bij de Astra Plug-In Hybrid. Het nieuwe head-up display doet wat het belooft en is overzichtelijk. Het toont de belangrijkste informatie die je overigens zelf kan instellen. Ook de assistent systemen stellen niet teleur. Al zijn de rijstrookassistent, de lange change assist en de rear traffic alert niet heel bijzonder, ze werken wel goed.

Dashboard Opel

Zelf rijden in deze bolide? Dat kan vanaf € 38.949!

Lieveheersbeestje op Opel
Lieveheersbeestje ‘blending in’ met de Opel Astra

0 comments on “Review Opel Astra Plug-In Hybrid: een compacte auto die opvallend strak rijdt

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *