Review: de Fiat Panda Hybrid is zuinig en efficiënt (én je wordt er instant vrolijk van)

Review: de Fiat Panda Hybrid is zuinig en efficiënt (én je wordt er instant vrolijk van)

Fiat levert de compacte en immens populaire Panda, die inmiddels al zo’n veertig jaar bestaat, ook in een ‘hybrid sportief’ jasje. Wat kunnen we daarvan verwachten? Wij deden een proefrit in de Fiat Panda Hybrid.

Review: de Fiat Panda Hybrid is zuinig en efficiënt (én je wordt er instant vrolijk van)

Het Sport model van de Panda is wat bescheiden. Op de weg zal je niet snel gieren met de motor totdat je de banden hoort piepen. Maar toch: er zijn gedetailleerde sportieve elementen waardoor duidelijk is dat de auto toch echt een andere uitvoering is. En dan is een groot voordeel wel dat de sportieve versie een hybride aandrijflijn heeft, met een lithiumaccu met een capaciteit van 11 Ah, een elektromotor van 3,6 kW en inclusief een atmosferische 1.0 FireFly-driecilinder van 70 pk.

Efficiënt rijden

Dat maakt natuurlijk gelijk duidelijk dat je met 70 pk ook bescheiden prestaties zult leveren. Maar dat is relatief. Want hoe rijdt deze Panda dan? Opvallend veilig en betrouwbaar. Misschien meer dan je zou verwachten van een Sport model, maar dat hoeft geen slecht teken te zijn. Een auto om gretig mee over de snelweg te racen of super scherpe bochten te nemen – dat is het niet. Maar het is wél een fijn instapmodel voor een bestuurder die zuinig wil kunnen rijden en zich ook efficiënt door het stadsverkeer wil kunnen bewegen. Daar komt de Panda Hybrid dan ook het best tot zijn recht.

Sport model

Het comfort is prima, al is de achterbank niet in delen om te klappen. Maar dat is te overzien, want proppen hoef je niet. Ook deze Fiat Panda Hybrid Sport is weer hartstikke compact en dus verrassend efficiënt als het gaat om ruimte.

Lees ook:  Danish fietsdesign

Rode remklauwen

Het uiterlijk van de Fiat Panda Hybrid is dik gemaakt met stoere bumpers, zowel voor als achter. De sportwielen, die met een formaat van 16 inch toch relatief groot zijn voor de kleine auto, overtuigen zeker. Ook de rode remklauwen en zwart getinte ramen springen in het oog. De auto ziet er alles bij elkaar genomen dus heel spannend uit en rijdt zoals je dat bent gewend van een Panda. En ja… het is ook lachen geblazen in de auto (pun intended), want vrolijk ga je zeker worden van dit kekke autootje.

Kek autootje

0 comments on “Review: de Fiat Panda Hybrid is zuinig en efficiënt (én je wordt er instant vrolijk van)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *