Koffie & Chill; 6 tips om je favoriete sport te streamen

Koffie & Chill; 6 tips om je favoriete sport te streamen 


Het is alweer herfst. Hét moment om lekker op de bank te relaxen met je favoriete koffie en je favoriete sport te streamen. Maar daardoor kun je te lang zitten als je niet oplet. Of je nu naar een hockeywedstrijd, de Champions League of een spannende bokswedstrijd kijkt, er is niets zo ontspannend als het streamen van je favoriete sport. Veel zitten is ongezond, daarom hebben we deze lijst met 6 tips samengesteld om gezond te blijven tijdens het streamen van je favoriete sport.

1. Sport streaming trends

Het internet heeft de manier waarop we naar sport kijken volledig veranderd. We hoeven niet langer te wachten tot wedstrijden op televisie worden uitgezonden – we kunnen ze gewoon online streamen, vanuit ons luie stoel met een kop koffie. Dit heeft een enorme invloed gehad op de sportbranche. Sport streamen is populair, zowel voetbal als Formule 1 en boksen. Streamingtrends veranderen voortdurend, dus het is belangrijk om op de hoogte te blijven. Je vindt hierover meer inspiratie in de ExpressVPN-infographic over opvallende streamingtrends. Het is voor fans makkelijker dan ooit om op de hoogte te blijven van hun favoriete teams en spelers. Je kunt daardoor sportevenementen in het buitenland bekijken zonder al teveel moeite.

2. Koffiealternatieven: drink minder cafëine

Let op dat je voldoende eet en drinkt en monitor je cafeïne-inname. Te veel cafëine is niet goed voor je cholestrol, maar met mate kan het geen kwaad volgens het voedingscentrum. Er zijn alternatieven voor koffieliefhebbers, bijvoorbeeld een speciale dadeldrank die op koffie lijkt. Andere opties zijn een Decaf Dirty Chai Latte, Matcha Latte of een Golden Latte met kurkuma.

Lees ook:  Stranger Things collectie om het afwachten te overbruggen

3. Neem geregeld een pauze

Sta op om te strekken of rond te lopen. Zo blijven je spieren soepel en voorkom je kramp. Sta elke 20 minuten op om te bewegen. Lichaamsbeweging helpt je bloed stromen en vermindert het risico op stijfheid en pijn. Volgens het CBS bewegen Nederlanders te weinig. Maar liefst 50% van de bevolking moet meer bewegen. Zorg daarom dat je naast je zittende activiteiten genoeg beweegt.

4. Zorg dat je goed zit

Overweeg om te investeren in een comfortabele fauteuil of bank. Je wilt niet uren op een oncomfortabele plek zitten waar je rugpijn van krijgt. Zorg ervoor dat je voldoende kussens en dekens in de buurt hebt, zodat je het gezellig maakt. Houd ook een voorraad snacks en drankjes bij de hand, zodat je niet elke keer hoeft op te staan als je honger of dorst krijgt.

5. Zorg voor een goed beeldscherm

Een goed scherm om sport te kijken is belangrijk, het hoeft niet altijd een tv te zijn. Je kunt streamen op elke goede monitor. Stream de wedstrijden van je favoriete sportteam in HD, zodat je niets van de actie mist. Een tweede monitor kan handig zijn om meerdere wedstrijden tegelijk te volgen.

6. Een goede verbinding is het halve werk

Als je je telefoon of tablet gebruikt om wedstrijden te streamen, zorg er dan voor dat je wifi gebruikt in plaats van data, zodat je niet onnodig op je rekening komt te staan. Je kunt eventueel je internet versterken of ervoor zorgen dat een databundel voldoende is als je niet thuis bent.

Lees ook:  Internationaal zaken doen tijdens corona

Door deze eenvoudige tips te volgen, kun je genieten van alle voordelen van het streamen van je favoriete sporten zonder je gezondheid in gevaar te brengen. Gebruik de tips en geniet van de wedstrijd!

Foto header via iStock, credits: Tero Vesalainen

0 comments on “Koffie & Chill; 6 tips om je favoriete sport te streamen 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *