‘Oost West, thuis best’ …. we borrelen het liefst thuis met vrienden.

by Redactie

Wat doe jij het liefst met vrienden? Uit onderzoek* is gebleken dat 70% van de Nederlanders het liefst thuis borrelt bij goede vrienden. Liever dan dat ze naar het theater gaan, een concert bezoeken of dansen in een club. En fun fact: meer dan twee derde van de ondervraagde Nederlanders vinden het belangrijk om tijd vrij te maken voor momenten met vrienden. MAAR tegenstrijdig genoeg, zegt meer dan de helft niet genoeg tijd te besteden aan het onderhouden van hun vriendschappen.

Om mensen te inspireren en motiveren om hun vrienden op te zoeken heeft MARTINI twee video’s gemaakt waarin je wordt aangemoedigd dit te doen.

The Social Switch

Het Italiaanse drankmerk heeft onderzoek gedaan naar vriendschappen en hoe mensen hun vrije tijd het liefst doorbrengen. Het merendeel van de Nederlanders geeft aan graag thuis af te spreken met vrienden. Maar helaas komt dat niet zo vaak voor. Zo spreekt 23% van de Nederlanders maar één keer per maand af, terwijl ze elkaar wél vaker willen zien. Maar wat doen we dan als we alleen thuis zijn? Het blijkt dat we massaal aan het bingewatchen zijn op die momenten. Daarbij zet bijna de helft van de ondervraagden het liefst een bord met restjes of een kant-en-klare maaltijd in de oven. Zonde toch!?

Vanuit deze inzichten heeft MARTINI nu dus een korte video serie gemaakt onder de naam The Social Switch. Twee video’s waarin herkenbare me-time momenten worden ‘omgeswitcht’ naar gezellige momenten samen. Om zo vrienden ertoe aanzet om vaker quality time met elkaar door te brengen.

Lees ook:  48 uur in (zomers óf winters) Innsbruck

Aperitivo

Bijna de helft van de Nederlanders geeft aan dat zij meer aandacht willen besteden aan het verzorgen van lekkere cocktails en hapjes voor hun vrienden om een echt kwalitatief moment te creëren. En laat de Italiaanse aperitivo dan een perfecte gelegenheid zijn om meer tijd te spenderen met de dierbaren om je heen. En dat kan zowel alcholisch als non-alcholisch! Bijvoorbeeld onder het genot van een non-alcoholische cocktail, zoals de Vibrante Spritz. Op het platform The World of Aperitivo kan je nog veel meer leuke dingen vinden, van hotspot guide tot aan recepten.

Fijne momenten zijn er immer om te delen, niet?

* Dit blijkt uit onderzoek dat het Italiaanse Vermout merk MARTINI uitvoerde onder 1000 Nederlanders.

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy