Designliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Het Deense zonnebrillenmerk James Ay heeft voet gezet op Nederlandse bodem en gooit hoge ogen met hun handgemaakte plantaardige zonnebrillen. Het merk lanceert voor 2022 11 tijdloze ontwerpen in verschillende vormen, tinten en materialen.
Follow the sun
Herken je dat geluksgevoel zodra jij je zonnebril opzet? Het milieuvriendelijke zonnebrillenmerk James Ay is geïnspireerd op dat euforische gevoel. Hun credo ‘follow the sun’ is dan ook tot in de kleine details voelbaar. Die ervaring is de voedingsbodem voor de 11 modellen in verschillende vormen, tinten en materialen. Dat maakt dat je in totaal keuze hebt uit 54 varianten. Elk ontwerp symboliseert een geluksgevoel. Zo staat het stoere montuur Dandy voor zelfverzekerdheid en Vision voor het streven naar het ondenkbare. Waar de brillen allemaal voor een eigen emotie staan, vormt de visie van James Ay één geheel; James Ay ontwerpt zonnebrillen die jaren meegaan. Zowel qua kwaliteit als tijdloos design.
Een duurzame zonnebrillen missie
De missie van James Ay is simpel. Het jonge bedrijf wil de wereld behouden. Dit doet het merk door de planeet meer terug te geven dan het gebruikt. Dit betekent dat James Ay uiteindelijk een positieve impact heeft op het milieu. Dit doet het label niet alleen door te doneren aan Climaider, maar ook door volledig plantaardige zonnebrillen te ontwerpen. Daarnaast zijn de scharnieren hergebruikt, de verpakkingen gemaakt van gerecyclede verpakkingen en bestaan de schoonmaakdoekjes uit gerecyclede plasticflessen. Daarnaast plant het zonnebrillenmerk een boom voor elke verkochte zonnebril.
Hebben dus!