Pharrell Williams lanceert eigen huidverzorgingslijn ‘Humanrace’: skincare voor iedereen én de planeet

by Emma

De Amerikaanse zanger, rapper en producer Pharrell Williams is niet alleen bekend om zijn muzikale talent, maar ook om zijn welverzorgde en stralende teint. De 47 jarige ondernemer lijkt er niet ouder op te worden. Iedereen is al jaren benieuwd waar hij die miraculeuze glow vandaan heeft. Met de lancering van zijn eigen huidverzorgingslijn ‘Humanrace’ hopen we dat we wat schoonheidsgeheimen mee te krijgen. Hier lees je alles wat je moet weten over Pharrells nieuwe skincare merk.

Voor iedereen

Het genderless, vegan, geurloos en ‘schone’ merk gaat van start op 25 november, zo werd aangekondigd op sociale media. Vergelijkbaar met Rihanna’s ‘Fenty Beauty’, zal Humanrace producten aanbieden voor elk type huid om zo inclusief mogelijk te zijn. Geen noten, zaden of plastic deeltjes zitten in de productlijn. Verder zijn ze volledig gemaakt naar de Europese richtlijn waar 1300 ingrediënten zijn verbannen. Met zijn nieuwe lijn wil Pharrell een ‘three-minute facial’ voor iedereen creëren. Ongeacht de textuur of de gevoeligheid van je huid, de producten van Humanrace zijn toegankelijk voor iedereen. Hiermee laat Pharrell overigens zien dat er ook niets mis is met mannen die in de ochtend en avond wat langer voor de spiegel staan. De verzorging van de huid hoort volgens hem universeel te zijn. Het gaat om het ‘streven naar welzijn’.

De producten

De allereerste producten die beschikbaar zullen zijn, zijn de Rice Powder Cleanser ($32), Lotus Enzyme Exfoliator ($46), Humidifying Crema ($48) – allemaal gemaakt in samenwerking met Pharrells persoonlijke dermatoloog Dr. Elena Jones. De producten zijn volledig natuurlijk en bevatten ingrediënten zoals glycolzuur, kaolienklei en extract van sneeuwpaddestoelen. Sneeuwpaddestoelen staan bekend om hun waterbehoudende eigenschappen, wat de huid hydrateert op een moleculair niveau (vergelijkbaar ben hyaluronzuur). Met het oog op het reduceren van stress en het verjongen van de huid, zijn de producten gecreëerd om eenmaal ’s ochtends en eenmaal ’s avonds aan te brengen. De drie producten zijn ook verkrijgbaar in een Routine Pack voor 100 dollar, voor wie gelijk grondig aan de slag wil gaan.

Lees ook:  Review Citroën C5 Aircross: comfort en ruimte gaan hand in hand

Duurzaamheid

Net zoals de eerder verschenen samenwerking met Adidas (ook genaamd Humanrace), is de collectie deels duurzaam. Dat zien we terug in de verpakking. De tubes, verpakt in een minimalistisch groen design, zien er niet alleen chique uit maar zijn ook gemaakt van 50 procent gerecycled plastic – post-consument! Het voordeel hiervan is dat het gebruik van post-consument goederen voorkomt dat items op de vuilstort terechtkomen of afhankelijk zijn van grondstoffen. De tubes kunnen opnieuw gevuld en gebruikt worden. Zo is het merk niet alleen vriendelijk voor je huid, maar ook voor de planeet.

Beeld via Instagram-pagina Pharrel Williams en Humanrace.

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy