Weet jij hoe vaak je je wasmachine moet reinigen? Wat het effect van een schoon apparaat op de smaak van je koffie is? Of hoe veel langer je vaatwasser mee gaat als je deze een beetje meer aandacht geeft? Stiekem weten we deze antwoorden misschien wel, maar vaker nog negeren we ze. Simpelweg omdat het vaak de klusjes zijn die niet on top of mind zitten. Maar dat betekent niet dat ze minder belangrijk zijn. Zodoende ontstond het idee voor Care Club, waar je een abonnement op meer hygiëne in je huis kan verkrijgen.
Start up
Care Club is een startup waarbij je op abonnementsbasis producten kan afnemen voor het reinigen en onderhoud van je huishoudelijke apparaten zoals je wasmachine, vaatwasser en koffiezetapparaat. Op basis van data en in samenwerking met experts is uitgerekend hoe vaak een apparaat of machine een onderhouds- en reinigingsbeurt nodig heeft en welke producten je daarbij het best kunt gebruiken. Care Club zorgt ervoor dat je de juiste producten een paar keer per jaar thuisbezorgd krijgt. Zo wil deze startup het gemakkelijk voor je maken om je apparaten schoon te houden en ze zo lang mogelijk mee te laten gaan.
Populair onder gezinnen
Care Club is inmiddels actief in 4 landen: Nederland (sinds 2019), Denemarken, Noorwegen en Zweden. Grappig is dat de abonnementen op hygiëne vooral populair zijn onder (jonge) gezinnen en oudere tweepersoonshuishoudens. Je kan je abonnement zelf samenstellen (en dus zo duur maken als je zelf wilt), of je kan een expert advies vragen hierover. En good to know: je kan je abonnement anytime annuleren of aanpassen.
Foto header via iStock, credits: gawriloff