Feel good nieuws: Chiquita start samenwerking met Spotify

Feel good nieuws: Chiquita start samenwerking met Spotify

Denk je aan een bepaald merk bananen, dan is de kans groot dat er gelijk een bepaald deuntje in je hoofd zit. Niet raar, want het is al bijna tachtig jaar geleden dat de beroemde Chiquita-jingle uitkwam! En nu zoveel jaren later gaat de bananenonderneming een samenwerking aan met streamingplatform Spotify. De samenwerking brengt muziek bij de mensen thuis met een interactieve blauwe-stickerserie. Vanaf nu zitten er op de Chiquita bananen vijf verschillende stickers met een beperkte oplage. Door deze stickers via de Spotify-app te scannen, kan je naar afspeellijsten luisteren die zijn geïnspireerd op Chiquita. Ook kan je vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele jingle uit 1950. Daarnaast zijn er speciale ‘Gouden Banaan’ stickers waarmee je toegang kan krijgen tot games en kans maakt op verschillende muziekprijzen.

Waarom nu?

In tijden van angst en stress kan muziek enorm belangrijk zijn. Muziek verbindt mensen wereldwijd en is een bron voor positieve ontspanning. In de afspeellijsten van Chiquita via Spotify staan dan ook veel ‘feel good’-nummers. De afspeellijsten hebben thema’s als:

– Feeling Happy: met de nieuwste trending tunes.
– Tropical Vibes: de basis voor het Chiquita-erfgoed en de bekende Chiquita-jingle.
– Smile Workout: opzwepende muziek die goed past bij de energie die Chiquita bananen je geven.
– Classics: een reis door de tijd met bekende hits uit de laatste decennia.
– Cook & Dance: een echte Latino-meezinger en de perfecte sfeermuziek tijdens het bereiden van heerlijke Chiquita-recepten.

De blauwe-stickerserie met Spotify is dan ook bedacht om iedereen die thuiszit een steuntje in de rug te geven met vrolijke muziek, en om mensen wereldwijd in beweging te laten komen. Naast de vijf playlist-stickers is er een zesde, speciale ‘Gouden Banaan’ sticker waarmee consumenten naar een podcast op Spotify wordt geleid waarin een geheim wachtwoord wordt prijsgegeven. Deze code biedt toegang tot de game op de website van Chiquita. Hierbij kan je prijzen winnen zoals luidsprekers, een premium-abonnement op Spotify en meer.

Lees ook:  De Magnum Double viert haar terugkeer met champagne en Kriss Kross

Pssstt….

wist je dat de iconische Chiquita-jingle ooit was bedoeld om Amerikanen kennis te laten maken met de bananen en op zijn hoogtepunt zo’n 376 keer per dag te horen was op radiozenders door de hele Verenigde Staten?

0 comments on “Feel good nieuws: Chiquita start samenwerking met Spotify

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *