Waarom het geven van een kerstpakket aan je werknemers ertoe doet

Waarom het geven van een kerstpakket aan je werknemers ertoe doet

Nu de dagen wat korter worden, het klimaat wat kouder en de kerstversiering weer aan het straatbeeld toegevoegd worden, wordt het ook weer tijd om te denken over kerst op de werkvloer. Zit jij te twijfelen over het wel of niet geven van een kerstpakket aan je werknemers? Het dilemma valt te begrijpen, aangezien zo’n grapje niet niks kost. Toch doet een kerstpakket meer met je werknemers dan je in eerste instantie zou denken. Lees hier waarom.

Waardering

Natuurlijk. Het is kerst. En daar hoort ook écht het kerstgevoel bij. Ook al wordt dit niet altijd verwacht op de werkvloer, welkom is het altijd. Het is de tijd van het jaar om iets terug te geven aan hen die het verdienen, en jouw werknemers werken keihard aan het imago, de continuïteit en productiviteit van de organisatie. Dit verdient wel wat, toch? Jouw succes is mede dankzij hen, dus laat met een kerstpakket zien dat jij dit ook heel goed door hebt. Natuurlijk hoeft waardering niet altijd op een materiële wijze geuit te worden, maar over het algemeen wordt men hier stiekem wel blij van.

Naamsbekendheid

Ook al draait het hier niet om tijdens de kerstdagen, is het toch wel mooi meegenomen voor jou en je organisatie. Zodra jij aan je werknemers of klanten een kerstpakket geeft, krijg je gegarandeerd, en eigenlijk als gevolgtrekking van de waardering die dat oplevert, een betere en toegenomen naamsbekendheid. Een positieve naam doet wonderen! Let wel, dit werkt natuurlijk het beste als je iets van een logo of merk op je cadeau laat drukken. Dit wordt op vele verscheidene manieren aangeboden, zo kan je denken aan het laten bedrukken van kantoorartikelen of textiel. Mocht je iets willen laten bedrukken, kies dan wel voor een product dat ook echt past bij jouw organisatie, anders valt het idee van de ‘waardering’ al gauw weg.

Lees ook:  Beauty goed

Belevenis

Het allerliefst wil je natuurlijk dat jouw geschenk ook daadwerkelijk effect heeft op de mensen aan wie je het geeft. Over het algemeen maak je de meeste indruk met iets innovatiefs (denk aan de laatste technologische snufjes), iets dat heerlijk ruikt (dan ga je al gauw richting de cosmetica of badspullen) of iets dat verrukkelijk smaakt (van heerlijke chocolade tot een goede fles wijn, je snapt het wel). Maar dat terzijde. Net zoals het maken van een eerste indruk, heb je bij het geven van de kerstpakketten voor 2019 ook maar één kans. Pak dus uit (of, naja, laat je werknemers dat doen). Hoe unieker je cadeau, hoe bijzonderder de ontvangst, en dus ervaring.

Foto header via iStock, credits: Vasyl Dolmatov

0 comments on “Waarom het geven van een kerstpakket aan je werknemers ertoe doet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *