Trend gespot: de opleving van het fashion logo

by Redactie

Waar het voor de één heel belangrijk is om kleding te dragen van merkkleding, is dat voor de ander totaal van ondergeschikt belang. Er is in de geschiedenis van de mode hier altijd al wel een tweedeling in aanwezig geweest. Vanzelfsprekend speelt geld hierin ook een rol; kleding met een (bekend) fashion logo is doorgaans duurder dan ‘merkloze’ kleding. Maar ook dat is niet eigenlijk niet zo stellig te zeggen. Zo zijn er genoeg subculturen aan te wijzen waarin het hebben en dragen van merkkleding erg belangrijk is, en waar een groot deel van het geld naar toe gaat. Maar ook de modetrends hebben zo hun invloed op het belang van het dragen van logo’s.

The bigger the better

Zo was daar dit jaar opeens de hernieuwde liefde voor het dragen van schreeuwerige logo’s. Iets wat we eigenlijk voor het laatst zagen eind jaren negentig. Sinds deze zomer kon je er niet meer om heen. Merken als Gucci en Balanciaga kwamen met items waarop logo’s ‘the bigger the better‘ worden gemaakt. En t-shirts waarop in het groot merknamen afgedrukt staan worden in rap tempo verkocht. Net als jeans van Levi’s (kijk op een willekeurig plein om je heen en je ziet wel iemand met een Levi’s shirt of broek aan) en pme legend kleding.

Maar wat moeten we nu van deze trend vinden? Het beste is hem te omarmen, want wat het leuk maakt, is dat je bij veel merken ook een toon van cynisme erbij moet horen. Natuurlijk vinden we die schreeuwerige, grote logo’s niet per definitie mooi op onze kleding. Maar door ze zo op te blazen, krijg je haast een omgekeerd effect. “It’s the art of making it big” en die slaat behoorlijk aan. Tip van ons: besluit je mee te doen aan deze trend, keep it simple for the rest!

Foto header via iStock, credits: Grosescu Alberto Mihai

Lees ook:  Running and raving on clouds, een top experience met sportmerk On

Related Posts

Daily Cappuccino is dé Nederlandse lifestyle blog met een dagelijkse portie interessante, opmerkelijke en leuke berichten op het gebied van travel, food, gadgets, art & design, fashion, wheels, events en natuurlijk coffee.

Copyright @2023 Daily Cappuccino

Deze website gebruikt cookies om je een betere ervaring te bieden. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kun je deze cookies weigeren. Accepteer Lees meer

Privacy & Cookies Policy