• Home
  • Travel
  • Wheels
  • Style
  • Food
  • Sport & Outdoor
  • Gadgets
  • Interior
  • Media
  • Life
  • Kids
  • Events
  • Design

Daily Cappuccino

Daily Cappuccino

Je dagelijkse portie lifestyle

Daily Cappuccino

Daily Cappuccino

Je dagelijkse portie lifestyle

  • Home
  • Travel
  • Wheels
  • Style
  • Food
  • Sport & Outdoor
  • Gadgets
  • Interior
  • Media
  • Life
  • Kids
  • Events
  • Design
Info

Menu

  • Over Daily Cappuccino
  • Samenwerken
  • Redactie
  • Contact
  • Privacy Statement
Designer bags - Fashion logo

Trend gespot: de opleving van het fashion logo

by Redactie
08/11/2018
Comments0

Waar het voor de één heel belangrijk is om kleding te dragen van merkkleding, is dat voor de ander totaal van ondergeschikt belang. Er is in de geschiedenis van de mode hier altijd al wel een tweedeling in aanwezig geweest. Vanzelfsprekend speelt geld hierin ook een rol; kleding met een (bekend) fashion logo is doorgaans duurder dan ‘merkloze’ kleding. Maar ook dat is niet eigenlijk niet zo stellig te zeggen. Zo zijn er genoeg subculturen aan te wijzen waarin het hebben en dragen van merkkleding erg belangrijk is, en waar een groot deel van het geld naar toe gaat. Maar ook de modetrends hebben zo hun invloed op het belang van het dragen van logo’s.

The bigger the better

Zo was daar dit jaar opeens de hernieuwde liefde voor het dragen van schreeuwerige logo’s. Iets wat we eigenlijk voor het laatst zagen eind jaren negentig. Sinds deze zomer kon je er niet meer om heen. Merken als Gucci en Balanciaga kwamen met items waarop logo’s ‘the bigger the better‘ worden gemaakt. En t-shirts waarop in het groot merknamen afgedrukt staan worden in rap tempo verkocht. Net als jeans van Levi’s (kijk op een willekeurig plein om je heen en je ziet wel iemand met een Levi’s shirt of broek aan) en pme legend kleding.

Maar wat moeten we nu van deze trend vinden? Het beste is hem te omarmen, want wat het leuk maakt, is dat je bij veel merken ook een toon van cynisme erbij moet horen. Natuurlijk vinden we die schreeuwerige, grote logo’s niet per definitie mooi op onze kleding. Maar door ze zo op te blazen, krijg je haast een omgekeerd effect. “It’s the art of making it big” en die slaat behoorlijk aan. Tip van ons: besluit je mee te doen aan deze trend, keep it simple for the rest!

Foto header via iStock, credits: Grosescu Alberto Mihai

Lees ook:  High fashion in het vliegtuig: KLM komt met Jet Legs-trainingsbroek
Categories Style
TagsFashion logo merk trend

0 comments on “Trend gespot: de opleving van het fashion logo”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Berichtnavigatie

Previous Post In 5 stappen een schoon, fris én opgeruimd huisPrevious Post
Next Post Winterse workouts voor in de woonkamerNext Post

Zoeken

Social

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • Pinterest

Pinterest

  • Samuel Elkins Photo
  • Samuel Elkins Photo

Editorial

ImkeDaily Cappuccino werd opgericht in 2009 door Imke Walenberg (1985). Naast editor-in-chief van Daily Cappuccino is Imke model/actrice en o.a. founder van art & lifestyle platform Stijlmeisje.com, De Podcastclub en Woestijnbloesem . Ook gaf ze les aan de hogeschool TIO (ondernemerschap, E-commerce en Digitale Marketing) en is ze als content entrepreneur veelgevraagd voor adviestrajecten, workshops en lezingen. Haar motto? “Always be curious”. Volg Imke op instagram via @ImkeWalenberg

Travel Guide Leipzig

De lekkerste cappuccino! Tutorial LatteGo

Partners

logo menquiry logo stijlmeisje
Daily Cappuccino

Categorieën

  • Home
  • Travel
  • Wheels
  • Style
  • Food
  • Sport & Outdoor
  • Gadgets
  • Interior
  • Media
  • Life
  • Kids
  • Events
  • Design

Meer:

  • Over Daily Cappuccino
  • Samenwerken
  • Redactie
  • Contact
  • Privacy Statement
  • Copyright © 2009 - 2023 Daily Cappuccino