Vorige maand reden we nog met een Ford Focus door de Provence-Alpes-Côte d’Azur, en nu is de Fiesta aan de beurt. Het Ford-model dat we allemaal waarschijnlijk wel kennen; niet gek want de Fiesta is al meer dan 40 jaar op de markt. Onze beurt om op pad te gaan met deze vierwieler.
Kleur
Mooi geel is niet lelijk, dat heeft deze auto wel bewezen. Maar ook als deze vrolijke kleur niet jouw favoriet is, is dat geen enkel probleem. Van “Frozen White” tot “Shadow Black”, er zijn opties genoeg.
Interieur
Ook van binnen ziet de Ford Fiesta er goed uit, niet bijzonder luxe, maar wel een simpel en strak design waar iedereen van kan houden. Zak lekker weg in de comfortabele stoelen met kleuraccenten die het door jou gekozen exterieur kleur matchen. Ook erg handig en zeker niet verkeerd om te zien is het scherm dat netjes is weggewerkt in het dashboard van de Fiesta: perfect voor het besturen van je favoriete car-aoke playlist en jouw persoonlijke assistent bij achteruit inparkeren.
Qua ruimte is de Fiesta prima, op de achterbank is het wellicht wat behelpen als er twee grote volwassenen moeten zitten, als bestuurder zit je heerlijk. De kofferbak is niet groot, maar voor dit model wagen ok. Wil je er een kinderwagen in kwijt en daarnaast nog koffers, dan is het behelpen.
Technologie helpt een handje
Maar wat maakt de Ford Fiesta zo populair? Een buitengewone beleving is rijden in de Fiesta niet; hij rijdt lekker maar niet meer dan je zou verwachten. Wellicht is het de technologie die deze auto zo aantrekkelijk maakt. Zo kun je met de Adaptive Cruise Control niet alleen jouw gewenste snelheid instellen, maar ook de gewenste afstand met het verkeer voor je behouden. En tegen de gevaren van een dode hoek zeggen we vaarwel dankzij het Blind Spot Information Systeem dat je als bestuurder via een dashboardlampje op de hoogte houdt van objecten die je zelf niet ziet.
Conclusie
De Fiesta Active is de allereerste cross-over Fiesta. Een Robuuste look die doet denken aan een stoere SUV, zonder de authentieke uitstraling van de Fiesta te verliezen. Niet alleen perfect voor de snelweg, maar ook de wat ruigere terreinen.