Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Fit op alle leeftijden, zo doe je dat - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Fit op alle leeftijden, zo doe je dat

Het woordje fit staat voor je energiek en gezond voelen. Voel je je fit dan heb je over het algemeen ook het gevoel dat je de wereld aan kan. En dat is belangrijk op alle leeftijden. Of je nu 16, 45 of 83 bent. Als je zorgt dat je fit bent en blijft dan heeft dat heel wat positieve effecten. Hoe je dat doet? Lees het hier:

Het zit niet alleen in sporten

Natuurlijk is beweging en sporten een belangrijk onderdeel waardoor je fit blijft. Echter, overdrijf het niet. Denk niet dat je gelijk elke dag moet gaan hardlopen of in de sportschool moet hangen. Té veel sporten is namelijk ook zeker niet gezond. Bekijk en bepaald goed wat jouw lichaam nodig heeft. En kijk daarbij ook in wat voor levensfase je zit. Ben je 50plusser dan is een keer in de week een potje tennis misschien al meer dan genoeg. Terwijl als je eind twintig bent je liever aan een bootcamp meedoet. Het is vooral belangrijk dat je je leven actief invult. Verval niet te veel in bankhangen. Gebruik de fiets in plaats van de auto en neem de trap in plaats van de lift.* Het zit hem vaak in de kleine dingen!

Rustig aan met eten

Met dit punt bedoelen we niet alleen dat matigheid beter is, maar ook dat je eetmoment zelf op een relaxte manier plaats vindt. Zorg dat je de maaltijden van de dag aan een opgeruimde tafel eet. Geen mobiele telefoons of andere zaken ter afleiding in de buurt. Pas je maaltijd ook goed af en ruim vervolgens ook gelijk op. Zo voorkom je dat je te veel gaat eten. Slim is daarnaast om altijd gezonde tussendoortjes mee te hebben voor onderweg. Hierdoor kom je niet gauw in de verleiding om een snack te kopen om je trek te stillen.

Invloed omgeving

Een fijn, veilige en liefdevolle omgeving draagt ook bij aan een goede fitheid. Als je dat hebt kan je ook je ei kwijt, zowel als je je goed voelt als wanneer je je minder goed voelt. Met name voor mensen op oudere leeftijd is dat super belangrijk. Zij kunnen nogal eens vereenzamen waardoor ook de sociale controle wegvalt. Des te meer redenen om nog eens extra bij je lieve opa of oma langs te gaan!

* ben je als senior fit en wil je graag zo lang mogelijk thuis wonen, dan is het wel mooi dat er tegenwoordig heel veel mooie liftoplossingen zijn. Kijk bijvoorbeeld eens op 123 Trapliften.

Foto header via iStock, credits: XiXinXing

0 comments on “Fit op alle leeftijden, zo doe je dat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *