Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Consument is terughoudend met de aanschaf van slimme huishoudelijke apparatuur - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Consument is terughoudend met de aanschaf van slimme huishoudelijke apparatuur

Consumenten wereldwijd zijn nog terughoudend als het gaat om den aanschaf van slimme huishoudelijke apparatuur, zoals koelkasten en wasmachines plus vriezers. Een belangrijke vrees is dat apparatuur snel verouderd raakt. Is dat terecht of niet? We vragen het ons af.

Welnu zijn consumenten ervan overtuigd dat dit toestellen zijn die hun toekomst en hun leven gaan veranderen, maar hun waarde is nog bewezen voor iedereen. Werk aan de winkel?

Met name vanuit China is er volop belangstelling. Het land vertegenwoordigt reeds zestig procent van alle wereldwijde omzet van de slimme huishoudelijke toestellen.

Het online kanaal wordt natuurlijk steeds belangrijker ook voor de witgoedsector. Vooral Cyber Monday en Black Friday hebben daaraan bijgedragen. Deze twee koopjesdagen hebben vorig online en offline een significante omzetstijging bezorgd aan vele bedrijven.

Het voordeel van de klanten is dat er door online te bestellen men meer bespaart. Ook is er volop keuze en meer kwaliteit. Den belangrijkste reden wegens om naar een winkel te gaan is om het toestel te zien en vast te pakken.

Op de IFA gepresenteerde marktcijfers blijkt voorts dat wearables veel verkocht worden in China plus Noord Amerika, maar veel minder in Europa. Het is een trend welke snel meer voeten aan de grond zal krijgen in Europa. Ongetwijfeld!

Een van de belangrijkste groeicijfers binnenshuis van consumentenelektronica komt van smartphones en ook van televisies. Hoewel consumenten langer doen met hun smartphone, zijn er steeds verbeterde camera’s plus betere schermen voor consumenten om een verontschuldiging te hebben om hun toestel te vervangen.

Hoe ziet de toekomst eruit?

We verwachten dat er steeds meer slimme huishoudelijke apparatuur komt in de huizen van de mensen. Slimme koelkasten welke kunnen communiceren met de smartphone en ook met elkaar zorgen voor een betere beheer van je complete keuken. Het is mooi en goed om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is in de keuken en erbuiten. Je kinderen of iemand neemt het laatste slokje melk en jij krijgt een appje om melk te gaan halen. Het is iets wat we ons nu nog niet zo goed kunnen voorstellen. Het is echter de toekomst. Het is iets waar we de vruchten van gaan plukken. Je komt nooit meer thuis om dan nog naar de buren te gaan voor een kopje suiker. Bang dat de apparaten geen lange levensduur hebben? Vrees niet! Door middel van de slimme apps kunnen ze defecte onderdelen zelf detecteren en aanwijzen welke aan vervanging toe zijn. Miele onderdelen of de onderdelen van andere grote merken zijn ruimschoots in de omloop, waardoor de apparaten dus een zeer lange levensduur kunnen aanhouden.

Wat heeft de toekomst ons nog meer te bieden? En hoe goed wordt het omarmd door ons allemaal? De toekomst zal het uitwijzen.

Foto header via iStock, credits: Weedezign

0 comments on “Consument is terughoudend met de aanschaf van slimme huishoudelijke apparatuur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *