Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Getest: de Citroën C3 Aircross - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Getest: de Citroën C3 Aircross

Eén van de populairste modelllen van dit moment is de compacte SUV. Eigenlijk een soort van betaalbare variant van de ‘gewone’ SUV. Vooral als gezinswagen doet ie het erg goed; want het is eens iets anders dan die alombekende stationwagen. Sinds eind vorig jaar is de Citroën C3 Aircross op de markt, een auto die precies in de hier genoemde categorie past. Wij gingen er mee op pad voor een uitgebreide testrit.

Uiterlijk

Wat meteen opvalt aan de Citroën C3 Aircross is het stoere uiterlijk, net zoals de C3 (waar we eerder al eens over schreven). En leuk; je kan de auto volledig personaliseren. Dat wil zeggen dat je kan kiezen uit acht exterieurkleuren en kleurpakketten én vier kleuren voor het dak. Oftewel; Citroën stelt dat er maar liefst 90 verschillende kleurcombinaties mogelijk zijn. Grote kans dus dat je een unieke samenstelling maakt, wel zo leuk toch? Nice to know is dat je veel Citroëns de laatste jaren kon herkennen aan de zogenaamde airbumps aan de zijkanten. Die zijn op de C3 Aircross echter niet aanwezig (want een SUV en past meer bij een stadse auto als de Cactus), maar wel optioneel te bestellen. Grappig is dat blijkbaar toch de meeste klanten vervolgens kiezen voor deze optie. De airbumps blijken populairder dan men denkt…

Getest: de Citroën C3 Aircross - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog Getest: de Citroën C3 Aircross - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Innerlijk

Wat bij het instappen meteen opvalt is de ruimte van binnen. Er zijn 5 volwaardige zitplaatsen aanwezig, en dat zonder dat benen worden afgekneld. Ook worden we blij van de bagageruimte, klap je de achterbank in dan heb je namelijk ongeveer 520 liter aan opbergruimte. Verder zijn de kenmerkende vrolijke uiterlijke eigenschappen ook goed doorgevoerd in het interieur. Het ziet er allemaal pico bello uit, net als de verwerkte technologie. Persoonlijk werd ik er enthousiast van het head-up display wat bestaat uit een in je blikveld geplaatst wegklapbaar scherm waarop in kleur de belangrijkste rijinformatie wordt geprojecteerd. Super handig én veilig, want op die manier zijn je ogen altijd op de weg gericht.

Getest: de Citroën C3 Aircross - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Rij-comfort

En dan het rij-comfort, bepaald niet onbelangrijk…. Ook daar zit het goed. Er zitten allerlei rijhulpsystemen in de C3 Aircross verwerkt waardoor je te allen tijde alert bent en blijft tijdens het rijden. Erg fijn, vooral als je een lange rit voor de boeg hebt of een auto vol onrustige (peuter)pubers hebt. Wil je graag met deze auto op wintersport, ook dat is geen probleem. Dankzij de grote bodemvrijheid, de grote wielen en de Grip Control kan je zorgeloos en zonder problemen op alle soorten ondergrond rijden.

Conclusie

De Citroen C3 Aircross is een auto die je blij maakt. En, don’t worry, ook niet té blij. Want het blijft ook tegelijkertijd een stoere wagen waar je, ook al heb je nijntje zonnewering op de achterruiten hangen, je als papa of mama nog steeds de blits kan maken op de snelweg!

Getest: de Citroën C3 Aircross - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Nice to know: als je op zoek bent naar (specifieke) onderdelen van jouw Citroën, dan kan je die heel handig vinden via www.onderdelenstore24.nl

Categories Wheels

Imke Walenberg (1985) is an all-round content entrepreneur, creating, developing and performing online concepts in the field of art, travel & lifestyle. Always looking for interesting collaborations between creative people and brands. She is also editor-in-chief of Stijlmeisje.com, an experienced speaker in the field of online presence and proud mother of two little girls.

0 comments on “Getest: de Citroën C3 Aircross

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *