Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
The Good Roll - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Een abonnement op duurzaam toiletpapier

Je billen afvegen zonder dat daarvoor een boom om moet worden gezaagd en tegelijkertijd meehelpen aan goede sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden. Dat is het idee achter het nieuwe toiletpapier The Good Roll. Het papier dat dit Nederlandse bedrijf gebruikt is 100 procent gerecycled, en extra bijzonder: het toiletpapier wordt verkocht als abonnement.

De helft van de nettowinst van de The Good Roll wordt gebruikt voor de bouw en verbetering van sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden. En dat is (helaas) hard nodig, want wereldwijd hebben 2,3 miljard mensen geen dagelijkse toegang tot veilige en schone sanitaire voorzieningen. Dat is ruim 32 procent van de wereldbevolking, oftewel 1 op de 3 mensen…

100% boomvriendelijk
De bedenkers van het toiletpapier waren verrast dat toiletpapier in Nederland en in vele andere landen nog steeds vooral van bomen wordt gemaakt. Als je ook nog eens bedenkt dat bij de productie van toiletpapier ook immens veel water en energie wordt verbruikt, dan is een honderd procent boomvriendelijke toiletrol helemaal een utivondst. Precies om genoemde redenen gebruikt The Good Roll alleen 100 procent gerecycled papier.

Abonnement
Bijzonder is ook de wijze waarop The Good Roll wordt verkocht: namelijk als abonnement, via een online shop en gratis thuisbezorging. Een Good Roll bevat 400 vellen (dat is twee keer zoveel als een gewone toiletrol). En prijzen zijn er vanaf 21,95 euro voor 24 rollen.

Nice to know: The Good Roll is er voor iedereen. Dat wil zeggen, voor consumenten, maar ook voor bedrijven, horeca en events. Restaurants als SNCKBR, Thai Food Café en Soi74 in Amsterdam zijn al over. Arie Boomsma’s Vondelgym is de eerste sportschool waar The Good Roll hangt.

0 comments on “Een abonnement op duurzaam toiletpapier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *