Niets vervelender dan dat je je weken, zo niet maanden, verheugd hebt op die leuke vakantie en dat je er op het vliegveld achter komt dat je vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is. Een flinke domper op de vakantievreugde. Plus dat het een hoop gedoe oplevert met een nieuwe vlucht regelen en een vergoeding krijgen voor de ‘schade’.
Claim&GO
Precies om die reden, bedacht de Nederlander Alexander (jurist van origine) een aantal jaren geleden het concept voor Claimingo. Samen met ondernemer Timothy besloot hij de Nederlandse claimmarkt op te gaan met een compleet nieuw businessmodel: Claim&GO. In het kort: de claim van reizigers wordt afgekocht voor een vast bedrag. De reizigers krijgen snel hun geld en lopen daardoor geen risico, waardoor de kans groot is dat ze al tijdens hun vakantie kunnen genieten van de compensatie.
Tweeledige werking
Veel mensen weten namelijk niet wat hun rechten zijn als een vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is. Zo heb je recht op een vergoeding als je vlucht meer dan drie uur vertraagd, geannuleerd of overboekt is en kan je je vergoeding claimen tot twee jaar terug. Maar het concept werkt tweeledig, want niet alleen voor de consument is het handig. Ook de luchtvaartmaatschappijen kunnen er namelijk voordeel van hebben. Zij zijn immers vaak veel tijd kwijt met het verwerken van individuele claims. Dien je een claim in bij Claimingo dan zorgen zij voor een keurig pakketje met alle benodigde documenten. Binnen één week is daardoor je vergoeding vaak al geregeld!
Toffe actie
Enthousiast geworden? Dan loopt er wellicht een mooie actie voor je via de website van Claimingo. Mensen die tussen 1 juli en 30 september hun claim indienen (en als deze wordt goedgekeurd), maken namelijk kans op een weekend Rome. Ga voor alle info omtrent deze fijne actie naar deze pagina.