The Ketchup Project - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

The Ketchup Project

Niets lekkerder dan een goede, smakelijke klodder ketchup bij je worstenbroodje, tosti, bbq-worstje of andersoortige snack. En als die ketchup ook nog eens duurzaam én eerlijk is, dan smaakt die nog net wat lekkerder! Precies daarvoor moet je zijn bij The Ketchup Project.

The Ketchup Project gaat namelijk verspilling van mooie tomaten tegen. Omdat verse tomaten niet lang houdbaar zijn, wordt maarliefst 40% van de Keniaanse tomatenoogst weggegooid. Hartstikke zonde. Daarnaast lopen de Keniaanse boeren een groot deel van hun inkomsten mis. In samenwerking met de boeren werd daarom het plan bedacht om tomaten te drogen en er ketchup van te maken, waardoor de tomaten langer houdbaar zijn. Zodoende was The Ketchup Project geboren.

The Ketchup Project - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog The Ketchup Project - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Naast het duurzame en eerlijke karakter kent de ketchup nog een pluspunt: het bevat ruim 30% minder toegevoegde suikers. Er zitten enkel en alleen pure ingrediënten in (véél tomaat en ook specerijen, jaggery en azijn). Sterrenkok Mohsine Korich heeft zelfs meegewerkt aan het perfecte recept voor de ketchup.

Zelf kopen/proeven? Dat kan inmiddels al bij meerdere hot spots in Amsterdam, Wezep en Eindhoven. Maar je kan de ketchup (gelukkig) ook online kopen. Yum!

The Ketchup Project - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

Lees ook:  Unrobe: een nieuw hyper transparant Amsterdams kledingmerk
Categories Food

Imke Walenberg (1985) is an all-round content entrepreneur, creating, developing and performing online concepts in the field of art, travel & lifestyle. Always looking for interesting collaborations between creative people and brands. She is also editor-in-chief of Stijlmeisje.com, an experienced speaker in the field of online presence and proud mother of two little girls.

0 comments on “The Ketchup Project

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *