Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Een burger voor een kerstliedje

Merken en bedrijven gaan de afgelopen jaren steeds creatiever om met hun campagnes. Dat kan ook makkelijk(er) doordat ze slim en snel kunnen inspelen op actuele trends en gebeurtenissen en dat in combinatie met de inzet van social media. Dit alles levert vaak toffe campagne video’s op die, als ze echt aanslaan, ook nog eens viral gaan. Resultaat: een groot bereik met een relatief kleine inzet.

Ook McDonald’s wist recent, inhakend op de Kerst, een mooi voorbeeld hiervan te produceren. Op 8 december konden mensen namelijk een gratis hamburger ontvangen, maar dan moesten ze wel eerst even het liedje ‘Oh denneboom’ zingen voor de kassabediende…. Vele (vals) zingende klanten passeerden de revue, dit tot afgrijzen van de kassabediende die via zijn/haar headset elke keer weer het alom bekende Kerstliedje moest aanhoren. Maar gelukkig was daar ook nog het surprise-effect van de campagne…. Wat dat was? Bekijk het snel in onderstaande video!

Categories Gadgets

Imke Walenberg (1985) is an all-round content entrepreneur, creating, developing and performing online concepts in the field of art, travel & lifestyle. Always looking for interesting collaborations between creative people and brands. She is also editor-in-chief of Stijlmeisje.com, an experienced speaker in the field of online presence and proud mother of two little girls.

0 comments on “Een burger voor een kerstliedje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *