Rij-impressie Volvo V40 D2

Een verkoophit mag de Volvo V40 D2 wel genoemd worden! De verkoopcijfers liegen er niet om en maken de Volvo tot het best verkopende in zijn segment.

Nederlanders zijn, als ze een auto leasen, dol op lage bijtelling. Maar vaak zijn auto’s met een lage bijtelling, spaarbranders op wielen en niet vooruit te branden. Volvo heeft dat ook in de gaten gekregen en de Zweden hebben voor ons kikkerlandje een motor ontworpen die, behalve voldoende vermogen, ook een lage CO2 uitstoot heeft. En ze noemen hem: D2.

Volvo-v40-d2-OceanRace

D2 staat in Volvo-termen voor een dieselmotor met 120 paardenkrachten. Een D3 levert iets meer pk en een D4 nog meer (bijna 200 pk). Het is simpelweg een optelsom. Dit maakt dat de Volvo V40 D2, let op zakenvrouwen, in de 14% bijstellingscategorie valt. Wat voor truc hebben de Zweden met de auto uitgehaald? In Jip en Janneke-taal: denk aan een kleinere motorinhoud, langere versnellingsbakverhoudingen, speciale motorolie, speciale banden en speciale technologie wat weer te maken heeft met het op het juiste moment inspuiten van de brandstof in de cilinders.

Omdat bijna elke straat in Nederland wel ‘aandeelhouder’ is van één of meerdere Volvo V40’s, heeft Volvo twee speciale versies op de markt gebracht van de D2 waarmee je je nog een beetje kan onderscheiden van de buurman. Namelijk de Volvo V40 D2 Business Sport en de Volvo V40 D2 Ocean Race uitvoering (alleen dit jaar nog te bestellen).

Volvo-v40-d2-voor

Met zijn stijlvolle looks valt de Volvo V40 De Ocean Race direct op. De opvallend blauwe kleur past de Volvo als een maatpak en de schuin aflopende daklijn springt meteen in het oog. Dankzij het Ocean Race-design ziet hij er sportief uit met 16 inch lichtmetalen wielen in Ocean Race-uitvoering, chromen raamomlijsting en herkenbare logo’s van het Ocean Race-event aan de buitenkant. Ook het interieur ademt de zilte-oceaan-stijl uit met opvallende oranje stiksels in de zetels en op de middenconsole. Van binnen is het verder goed vertoeven in deze bijtellingsknaller. De gebuikte materialen als zacht plastic op het dasboard en mooi leer op de stoelen zorgen voor een fijn kwaliteitsgevoel. Door de lange versnellingsbakverhoudingen maakt de auto in zijn 6de versnelling nog geen 2000 toeren. Dit voelt heel traag aan maar trap het gaspedaal in en hij komt rap van zijn plaats. Een sprint van 0 naar 100 km/u  is vlot gemaakt en zeker een verbetering ten opzichte van de allereerste D2-versies van Volvo.

Lees ook:  Hoe je kan profiteren van zakelijk fietsleasen als werkgever en -nemer

138662_Fifth_generation_Volvo_Ocean_Race_Edition

Ga je voor een saaie versie van de Volvo V40 D2 dan is hij er al vanaf €26.000. Vind je het belangrijker om je te onderscheiden van de rest en heb je iets meer te besteden per maand, dan is er de Ocean Race-uitvoering voor nog geen €35.000. Een tussenoplossing is ook mogelijk, met de Volvo V40 Business Sport voor net geen €30.000. Alle Volvo V40 D2’s zijn dit jaar nog verkrijgbaar met 14% bijtelling. En de Zweden garanderen ons dat ze voldoende V40’s op voorraad hebben voor alle ‘bijtellings-koopjes-jagers-uit-Nederland’.

2 comments on “Rij-impressie Volvo V40 D2

  1. gilbert

    Ik en mijn vriendin zijn onlangs ( tussen 19-9-2015 en 26-9-2015) bij diverse Volvo dealers geweest en ze vertelden allemaal dat de voorraad d2 business sport zo’n beetje op is. Alleen de R-Design die qua uitstraling het zelfde is als de Sport-Business is nog te bestellen uit de ingekochte voorraad van de auto dealers zelf. Helaas is deze uitvoering een stuk duurder als je hem net als de Sport-Business uitgevoerd wil hebben. Wij willen de auto leasen want die 14% is erg aantrekkelijk ook gezien wat de auto kost. Waarschijnlijk zijn wij dus te laat om er één te bestellen, morgen maar de lease-maatschappij bellen of er toch nog mogelijkheden zijn. En anders……….jammer.
    Groet,
    Gilbert

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *