Rij-impressie Peugeot 308 GT

Houd je van snelle hatchbacks? Daily Cappuccino vloog met Peugeot mee naar Portugal om de gepimpte versie van de 308, de GT, te testen!

Peugeot heeft de 308 naar de sportschool gestuurd met als resultaat zuinige motoren mét spierballen: een 1.6l benzine met 205 pk en een 2.0l diesel met 180 pk. De Peugeot 308 GT oogt verder ‘dik’ door zijn sideskirts, 18inch wielen en dubbele uitlaten. En hoe vrouwelijk dit ook klinkt, de exclusieve ‘Blue Magnetic’ lakkleur op de Peugeot 308 GT staat hem fantastisch!

Peugeot308GT_achter

In 7,5 seconden zit de GT op de 100 km/u. Maar dan moet je hem wel in de sportmodus zetten. De besturing wordt dan zwaarder en je voelt enige weerstand bij het sturen, waardoor hij nog scherper stuurt. Ook wordt het onderstel wordt stijver, wat betekent dat je elk hobbeltje of drempeltje voelt in de auto. Vergeleek ik de standaard versie van de Peugeot 308 nog met een zeer lichtvoetig hert, de GT-versie in sportstand besluipt en bespringt zijn prooi als een jonge vos.

Peugeot308GT_interieur

‘Hallo stuurtje!’, sinds de kart heb ik nog niet eerder zo’n klein stuurwiel gezien en gevoeld. Het voordeel van een petit stuur voor  lange bestuurder is dat je meer beenruimte voor hebt. Het dashboard is verder fraai vormgegeven met een mooi touchscreen zo groot als een iPad Mini, met daarin alle toeters en bellen die je normaal gesproken zou verwachten als draai-of drukknop. Je kunt er je climate control mee beheren (warm/koud/airco), je navigatie instellen of je radio bedienen. Het GT-smaakje in het interieur zie ik terug in de klokjes op het dashboard dat met zwart carbon motief is versierd. Ook zie ik geperforeerd leer in bijvoorbeeld het stuurwiel en bekleding van de zijdeur. Ook pronkt het GT-embleem her en der in het interieur. En niks voelt echt plastic aan in de Peugeot 308 GT en dat is een verademing als je van een luxe gevoel houdt.

Lees ook:  Food-en cocktailbar LouLou, (alweer) een nieuw pareltje in Amsterdam West

Peugeot308GT_klokjes

De Peugeot 308 GT is ook verkrijgbaar in een stationwagen uitvoering, met net iets meer beenruimte achterin en in de kofferbak. Zo’n stationwagen ziet er alleen gelijk een stuk minder sportief uit, maar praktisch is hij wel!
Met de GT-versie is Peugeot met de 308 nog niet klaar in de sportschool. Om nog meer spierballen te kweken trainen de Fransen nog even verder, tot hij 308 R-waardig (GTi) is. De allersnelste en dikste versie van de Peugeot 308. Ik kan niet wachten…!

Peugeot308GT_

Prijzen van de Peugeot 308 GT beginnen bij:
– 205 pk, 1.6 e-THP (benzine) – 5,6l op 100 km: 32.980 euro.
– 180 pk, 2.0 BlueHDI (diesel) – 4,0l op 100 km: 35.330 euro.

Lees de volledige rij-impressie (mét fotoshoot) op www.femmefrontaal.nl, de vrouwelijke kijk op auto’s.

0 comments on “Rij-impressie Peugeot 308 GT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *