Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Jezus glossy - daily cappuccino - lifestyle blog

Jezus krijgt eigen glossy

Als beroemdheden als Linda de Mol, Maarten van Rossum en Youp van ‘t Hek een eigen glossy krijgen; dan toch zeker ook de bekendste persoon op aarde. Dat is althans de gedachte achter de eenmalige glossy Jezus! Die vanaf vandaag (voor €7,95) in alle kiosken te koop is.

Het blad is een initiatief van 4 mensen die zelf christen zijn en het beeld dat veel mensen van Jezus hebben, willen opfrissen en bijstellen. Daarvoor hebben zij voornamelijk samenwerkingen gezocht met niet-gelovige schrijvers, vormgevers en fotografen, om de meeste kans te maken op een bijzonder eindproduct. Het resultaat? Een eigentijds en uniek document dat oude feiten combineert met nieuwe gedachten en visies.

Zo verleende hoofdredacteur Arthur Japin uit pure nieuwsgierigheid en ‘hang naar het ongerijmde’ zijn medewerking.De bekende psychiater Bram Bakker schreef voor de glossy een artikel over de heilzaamheid van vergeving. Ben Tiggelaar bespreekt de leiderschapskwaliteiten van Jezus en popprof Leo Blokhuis laat de invloed van Jezus in de popmuziek zien. Fotograaf Hans Aarsman bespreekt daarnaast Da Vinci’s Laatste Avondmaal.

Een wel heel tof onderdeel van het blad is de virtuele 3D pelgrimstocht; verspreid door het blad staan foto’s van de grond waar Jezus letterlijk heeft kunnen lopen. Door daar via de app Layar op te gaan staan, waant de lezer zich op de mooiste plekjes van Israël.

De cover is onderdeel van een modereportage waarin personen uit Jezus’ leven op een hedendaagse manier zijn gefotografeerd in tweedehands kleding van het Leger des Heils. Denk hierbij aan Maria als KLM-meisje, Thomas als student en Zacheüs als ‘fly-on-the-wall’.

Nieuwsgierig geworden? Ga dan vandaag snel naar de boekhandel en nestel je dit weekend met de enige echt Jezus! glossy op je luie stoel.

Jezus glossy - daily cappuccino - lifestyle blog

 

Categories Design Gadgets

Imke Walenberg (1985) is an all-round content entrepreneur, creating, developing and performing online concepts in the field of art, travel & lifestyle. Always looking for interesting collaborations between creative people and brands. She is also editor-in-chief of Stijlmeisje.com, an experienced speaker in the field of online presence and proud mother of two little girls.

0 comments on “Jezus krijgt eigen glossy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *