Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Koffie met een verhaal

Koffie draait om meer dan smaak alleen. Een goede kop espresso, lungo of cappuccino moet een experience zijn. Dat bleek ook uit een onderzoek dat Nespresso onder Nederlandse koffieliefhebbers hield. Hieruit blijkt dat de Nederlander meer wil weten over de herkomst van zijn bakkie. Kortom, we willen koffie met een verhaal.

In het marketingverhaal van Nespresso speelt ladykiller George Clooney de hoofdrol. Tijdens de presentatie van de nieuwste Grand Cru lungo Bukeela Ka Ethiopia stond hij niet in de spotlights. Het prachtige Koninklijk Instituut voor de Tropen was het decor voor een avontuurlijk verhaal over koffie. Bergbeklimster Majka Burhardt nam ons mee naar de bakermat van de koffie: Ethiopië (video). Bij toeval kwam zij in contact met de koffiecultuur in dit Afrikaanse land dat wel 10.000 verschillende koffievariaties kent. Ter vergelijking: Brazilië heeft er 24!

Na deze levendige inkijk in de historie en de unieke koffiecultuur van Ethiopië, was het tijd om de Bukeela Ka Ethiopia uit de Pure Origin reeks zelf te ervaren. En een ervaring is het. De twee soorten Arabica zijn op een zeer speciale manier geroosterd. Het resultaat is ronduit verrassend. De milde koffie heeft naast stevige houttonen ook een bloemig accent. Niet direct een smaaksensatie die je bij koffie verwacht, maar heel aangenaam. Als je deze koffie schenkt, weet je zeker dat je er ook een goed verhaal bij serveert.

 

4 comments on “Koffie met een verhaal

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *