3 x tips om blessures te voorkomen - Daily Cappuccino - Lifestyle Blog

3 x tips om blessures te voorkomen

Zodra de zonnestralen in het voorjaar beginnen te stralen dan trekken wij Nederlanders massaal weer de hardloopschoenen aan. Vaak behoorlijk onvoorbereid en zonder goede basisconditie gaan we aan de ‘wandel’. Iets wat niet heel slim is, want juist op die momenten ligt het leed dat blessureleed heet om de hoek. Hoe voorkom je nu die blessures? Wij geven tips:

1) Slim trainen

De beste manier om blessures te voorkomen, is om al vanaf het begin slim te trainen. Dat wil vooral zeggen dat je niet te hard van stapel moet gaan. Bouw je training rustig en gevarieerd op. En loop bij voorkeur met behulp van een hardloopschema waarin hardlopen en wandelen op een juiste manier worden afgewisseld. Vergroot de trainingsafstand ook niet te snel, dus niet elke week, maar bijvoorbeeld om de 2 tot 4 weken. Zo laat je je lichaam goed aanpassen.

2) Ken je lichaam

Heb je eerder last gehad van blessures? Probeer die dan goed ‘in kaart te brengen’. Is je achillespees bijvoorbeeld een zwakke plek, houd daar dan rekening mee. Het is met name belangrijk niet overmoedig te zijn. Het dragen van compressiekousen kan een goede tip zijn. Dit soort kousen bieden voordelen voor veel verschillende blessures. Bijvoorbeeld scheenbeenklachten, spierkramp en klachten met betrekking tot de doorbloeding van je benen.

3) Juiste houding

Een goede looptechniek is essentieel om blessures te voorkomen. Wil je namelijk ontspannen lopen, dan heb je daar de juiste houding en aandacht voor nodig. Veel mensen denken dat het dragen van de verkeerde hardloopschoenen vaak ene oorzaak is, maar dat is juist niet het geval. Check of je niet te veel naar achteren helt, hoe bewegen je armen mee met je lichaam, is je hoofd los en luchtig? Allemaal zaken die meespelen voor een juiste houding en dus een gezond lijf.

Foto header via iStock, credits: Pavel1964

Categories Body & Health

Na een snelle start als model, koos ik na mijn middelbare school toch voor het studentenleven. Mijn interesse voor mode was echter al flink aangewakkerd en niet meer te temperen.Tijdens mijn studie (Middeleeuwse Literatuur, mijn andere grote passie) bleef ik dan ook actief bezig met mode en lifestyle. Om studie en mode nog beter te combineren, bracht ik een deel van mijn studie door aan de universiteit van modestad Milaan. Voor een Amerikaans mode website publiceerde ik wekelijks modenieuws en werd ik gevraagd 'street fashion' te fotograferen voor o.a. Cosmopolitan Hong Kong.Na het afronden van mijn studie ging ik aan de slag bij een pr-bureau en een crossmediaal bureau om vervolgens toch de keuze voor mijzelf te maken in de vorm van Stijlmeisje. Als Stijlmeisje ben ik actief als styliste en fashion blogger. Daarnaast ben ik natuurlijk actief als editor-in-chief/founder van Daily Cappuccino.

0 comments on “3 x tips om blessures te voorkomen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *